پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3212
-
الف
+

نمایش آثار ایرانی در جشنواره‌های خارجی

برای پیگیری آخرین خبرهای سینمای ایران و جشنواره‌های بین المللی با وب‌سایت آی‌فیلم همراه باشید.

برای پیگیری آخرین خبرهای سینمای ایران و جشنواره‌های بین المللی با وب‌سایت آی‌فیلم همراه باشید.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ایرنا، فیلم سینمایی «گورکن» در جشنواره‌های فیلم برکلی آمریکا و بانکوک‌تای تایلند، جوایز بهترین فیلم سینمایی را دریافت کرد. همچنین، در بیست و هفتمین جشنواره فیلم آستین آمریکا جایزه بهترین فیلم داستانی را از این رویداد معتبر فیلمنامه‌نویسان دریافت کرده بود.

این فیلم هفته گذشته نیز در بخش مسابقه ششمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم بانکوک‌تای تایلند به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم را از این رویداد سینمایی دریافت کرد.

بیست و نهمین جشنواره‌ فیلم برکلی نیز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های مستقل آمریکا، از ۲۹ اکتبر تا اول نوامبر به صورت ترکیبی از رویدادهای فیزیکی و آنلاین در شهر برکلی ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد.

گورکن روایت زنی به نام سوده شریف زادگان است که درست قبل از ازدواج مجددش دچار یک چالش سخت در زندگی شخصی‌اش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها از جشنواره‌های داخلی و خارجی

پیوستن "ویشکا آسایش" به فیلم سینمایی «گورکن»

حسن معجونی بازیگر «گورکن» شد

نمایش «خورشید» و «دشت خاموش» در استکهلم

دو فیلم ایرانی «خورشید» و «دشت خاموش» نماینده سینمای ایران در سی و یکمین جشنواره فیلم استکهلم در کشور سوئد خواهند بود.

«خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و «دشت خاموش» از احمد بهرامی در بخش «Open Zone» جشنواره فیلم و در کنار فیلم های«تابستان ۸۵» ساخته «فرانسوا اوزون»، «پینوکیو» به کارگردانی «متئو گارونه»، «روابط» فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز ساخته «دنیله لوکه تی»، «زنی که دوید» از «هونگ سانگ-سو» و «درس های پارسی» ساخته «وادیم پرلمان» به روی پرده می رود.

فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی اولین نمایش بین المللی خود را در بخش رقابتی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد و در نهایت روح الله زمانی توانست جایزه جایزه مارچلو ماسترویانی ویژه بهترین بازیگران نوظهور جشنواره را از از آن خود کند و فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی نیز در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش افق های ونیز ۲۰۲۰ شد.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم استکهلم از تاریخ ۱۱ تا22 نوامبر (۲۱ آبان تا ۲ آذر) در کشور سوئد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مجیدی: کودکان کار مسأله ملی است

«خورشید» نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۱؟

مجیدی: بیشترین آسیب جنگ برای کودکان است

۶ نامزدی برای خورشید در جشنواره فیلم کودک

اعلام فیلم‌های کوتاه نهمین جشنواره پارسی استرالیا

هشت فیلم کوتاه در بخش مسابقه نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا با هم رقابت می‌کنند.

فیلم‌های کوتاه «مثل بچه آدم» (آریان وزیر دفتری)، «ملاقات» (آزاده موسوی)، «پاندای قرمز» (علی پاک‌نیا)، «هدیه» (سحر ستوده)، «قرار» (امید شمس)، «همدیگر» (سارا طبیب‌زاده)، «شهر بازی» (کاوه مظاهری) و «امتحان» (سونیا حداد) در این دوره جشنواره و در بخش فیلم کوتاه برای دریافت تندیس غزال طلایی بهترین فیلم رقابت می‌کنند.

نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی به صورت آنلاین و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سیدنی برگزار می‌شود. تماشای فیلم‌ها به شکل آنلاین فقط برای سینمادوستان استرالیایی امکان‌پذیر است.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر